Eef: Week 25 – Rust, rust en nog eens rust.

Vorige week werd de conclusie getrokken dat ik het iets rustiger aan moet doen. Ik kan je vertellen, dat is nog een hele opgave! Rond half drie/drie uur stop ik met werken, maar ja… daar zit je dan, om half vier ’s middags met de benen op de bank. Niks op tv, dat magazine heb ik ook al drie keer doorgebladerd en mijn Smartphone ben ik na een kwartier ook wel weer zat.

Een hele uitdaging om dan maar eens te blijven zitten. Even stofzuigen of op de fiets naar het dorp wordt zo natuurlijk wel heel verleidelijk. Eerlijk is eerlijk, de rust werpt zijn vruchten af. Mijn buik voelt nu soms gewoon zacht… iets waarvan ik niet eens wist dat het eigenlijk zo hoorde.

Naast rust nemen mag ik gelukkig ook nog af en toe bewegen. Een keer in de week volg ik nu een soort sportles bij de fysio. Onder begeleiding leer ik de juiste spieren trainen om zo gezond, fit en voorbereid de bevalling tegemoet te gaan. Naast deze training krijg ik daar ook theorie lessen, ontspanningsoefeningen en word ik nauwlettend in de gaten gehouden. Afgelopen week leerde ik mijn bekkenbodem te trainen…. Een spier die ik ECHT nodig heb tijdens de bevalling. Ja, ook dat is weer een hele uitdaging, want hoe train je in hemelsnaam je bekkenbodem?! Het aanspannen en ontspannen van mijn billen is niet zo moeilijk, maar probeer het nu maar eens met de bekkenbodemspier. Wedden dat jij het gelijk aan het uitproberen bent? Gelukkig mag ik nog een aantal weken oefenen, want op dit moment… ja op dit moment bak ik er gewoon nog niets van!

 

 

Newmom2be: EefZwangerschapsblog van week tot week

Woont samen met haar vriend en verwachten hun eerste kindje. De komende weken neemt zij jou mee in haar gedachten en ervaringen. She loves: interior & productdesign / concepting, brands & mediadesign / creativity / to dance / friends & fun / the sea / free to be you & me

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren